قرآن باید چهارچوب حرکت و بنای دانشگاه اسلامی باشد 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآن نقشه راه است و باید چهارچوب حرکت ما و بنای دانشگاه اسلامی باشد.

 طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی دراختتامیه مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور در قزوین گفت: در دانشگاه‌ها مسیری مستقل انتخاب شده به طوری که ایمان را از قران و علم را از غرب می‌گیریم و در این زمینه پل و ارتباطی بین ایمان و علم نیست.


وی افزود: با انتخاب مسیر مستقل دچار دوگانگی شده ایم و این مسیر نمی‌تواند رهنمود انسان باشد و تا این دو گانگی حل نشود دانشگاه ما اسلامی نمی‌شود.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این طریق جوان ما به دو گزاره می‌رسد گزاره دین و گزاره علم، گزاره علم که غرب در ذهن‌ها کاشته و گزاره دین که مبتنی بر قرآن است.


طهرانچی افزود: در حالی که قرآن و عترت هم علم و هم ایمان است.


وی اضافه کرد: قرآن یک برهان است و، چون غرب در مقابل آن برهانی ندارند دست به آتش زدن این کتاب الهی می‌زنند.


وی افزود: خداوند این امانت الهی را در اختیار انسان قرار داده، اما بشر نسبت به آن جاهل است چراکه همه چیز را دارد، اما از آن استفاده نمی‌کند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:موضوع قران بسیار جدی، اساسی وبنیادی‌تر از آن است که فقط به خواندن و تجویز آن بسنده کنیم.


طهرانچی افزود: واقیعت این است که قرآن کریم انکار ناپذیر است در میان همه حقایق عالم حقیقتی بالاتر از آن نیست چراکه دریچه هدایت و دریچه رسیدن به سعادت ماست.


وی اضافه کرد: جوامع غرب با همه ابزار مادی و پیشرفت‌هایی که دارد از اثر گزاری قران بیمناک است.


 رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اینکه قرآن هادی ما بشد باید ابتدا به آن ایمان داشته باشیم.


طهرانچی افزود: خداوند در قرآن کریم ما را به تفکر و تدبر توصیه می‌کندچرا که راهی رسیدن به علم است.


وی اضافه کرد: در حقیقت ما با قرآنی مواجه هستیم که دریچه ارتباط با عالم غیب است، خداوند خالق کل شی است و فقط با خداوند خالق مواجه نیسیتم بلکه با ربویت خداوند هم مواجهیم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:فقط نباید به ظواهر قرآن توجه کرد بلکه زوایایی در قرآن مطرح است که بسیار عمیق است و نقشه راه ما در زندگی است.


طهرانچی افزود: قرآن کریم طرح اندیشه کلی ما در تربیت علمی، اقتصادی و اخلاقی و اقتصادی است.


وی اضافه کرد: این کتاب الهی برای همه تمدن‌ها نقشه راه دارد و باید فراتر از قرآئت به آن پرداخت و باید با تدبر در آن اندیشه کرد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با قرآن و عترت می‌توان به مقام ایمانی رسید و اگر این معجزه الهی نبود حقیقت عالم هستی بر ما کتمان می‌ماند.


طهرانچی افزود: قرآن حقیقتی انکار ناپذیری است که راهنمای ماست و رابطه همه مباحث دنیا و طبیعت، انسان، جامعه و خداوند در آن تبیین شده است.


وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم بفهیم در عالم چه خبر است باید الگوی علمی خود را در قرآن پیدا کنیم و نباید به یک نظریه در دنیا بسنده کرد و باید تحقیق و پژوهش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار